fredag 9 januari 2009

Långfärdsskridsko

Jag har under flera år tyckt att det ser så härligt ut att i stilla och lugn mak glida fram på slät is i solen på långfärdsskridskor. Förra året fick jag ett par i julklapp men dessvärre ville vädret inte förse mej med någon is på sjön. Men nu har isen kommit och jag fick äntligen chansen att prova. Jisses så svårt det var och så många muskler man har i ben och vrister som man inte inte visste att man hade och som man aldrig använder i vanliga fall. Efter ett par korta turer, läs några få vingliga minuter, kunde jag ta flera skär i rad utan att förlora balansen och börja försöka gliiida fram. Kom på att man kanske ska lämna in skrillorna för slipning då dom levereras oslipade. Pysseliten skulle ta med dom in till stan igår för slipning och upptäcker då att något är fel med dena ena skenan. Se bilderna nedan. Så nu gäller det att hitta kvittot och försöka reklamera skräpet. Efter att ha letat info på nätet har jag insett att detta fabrikat håller en minst sagt ojämn kvalite och jag är inte ensam om att ha drabbats av detta fel. Om nån undrar så heter grillorna Isvidda Flex.



Om man inte kan vara nyttig genom att åka grillor får man vara nyttig med något annat. Kost tex, skickar med en bonusbild från vår fruktskål. Minns någon Göran Persson som var stadsminister under ett par år? Han deklarerade tydligt i ett barnprogram att "frukt är inte godis". Det passar ju bra då det inte är lördag idag. Ät och njut. (om man är i ett engelskspråkigt land och ser att det är barn program på tv så är det inte säkert att det är vad man som svensk sär skrivare tror)

2 kommentarer:

Pysseliten sa...

Äpplena ska vara varma och avnjutas med glass!

ordfarande sa...

Så fina bilder du har!! Särskilt det på förra inlägget!
På din fråga om min bild så har jag inte tagit bilden själv. Det föreställer Jonas Gardell, fast det kan man nog nästan inte se. Men jag gillade den, roligt att du också gjorde det.
Lycka till med reklamationen och bloggaandet!
(Om butiken inte vill ta emot do utan kvitto kan man vända sig till företaget direkt som tillverkar dom. Kanske bättre tur då.)