lördag 10 januari 2009

Långfärdsskridskor fortsättning, uppdaterad

Efter en del trassel, en god portion välvilja och en del motvilja har jag nu ett par nya Isvidda Flex här hemma. Något kvitto hittade vi inte och i den Intersportbutik i Uppsala som Pysseliten ringde till, sa dom att om man inte har något kvitto får man inte reklamera. Intersportbutiken i Linköping där de havererade skridskorna inköptes sa dom att det ska räcka med kontoutdrag och kartongen med prislappen på. I den andra Intersportbutiken i Uppsala sa dom att det räckte med kartongen med prislappen på för att jag skulle få byta till ett par nya. Så jag gick in till den första butiken i Uppsala och pratade med dom direkt och se då plötsligt räckte det med kontoutdrag och kartong med prislapp på. Och nu har jag ett par nya grillor. Tyvärr så är det tomt på hyllorna och hos leverantörerna så utbudet är inte det bästa så jag fick nöja mej med ett par likadana men jag hoppas att dom håller bättre och att jag hade otur och fick ett måndagsexemplar förra gången. Jag hade annars gärna lagt lite pengar och fått ett par av ett annat märke. Nu blev det inte så men det blir nog bra ändå.

Nu ska jag strax gå och laga mat. Det blir "Ragù ai funghi e salsicce" enligt recept i gårdagens avsnitt av Solen Mat. Det är en gryta på svamp, salsiccia och små tomater smaksatt med vilök, chili, persilja och rosmarin som serveras med pasta. Dock inte sån här svamp.


Uppdatering:

Det blev sån här svamp.


Lite ingredienser.


Resultatet.


Resultatet igen.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Å, vi som bara sätter oss vid bordet och äter är så tacksamma för att det inte är svampen på bilden som du lagar till.
Hurra, imorgon blir det skridskning!

Josefina sa...

Jag var hungrig och nu är jag FRUKTANSVÄRT hungrig. Särskilt på pasta och svamp. Gu' så gott det ser ut. :P :)

Pysselitens karlslok sa...

Tack Josefina, gäller det även den röda svampen?