torsdag 8 januari 2009

Sommarminnen

Så här års kan man behöva värma sig med lite sommarminnen. Katten är vår grannes och den är helknasig och mycket charmig.






Tillägg: För er nyfikna, min avatar är ett urklipp ur bilden nedan. Vid en skogspromenad i höstas så påträffades denna sällsynta monsterskivling, agaricus alienatis. Då dom bara visar sig var 5:e år och då bara i ett fåtal exemplar, passade jag på att med fara för mitt eget liv försiktigt närma mej den lilla vildingen och snabbt som ögat ta en bild. Jag hörde hur den morrade när jag hastigt avlägsnade mej. Man ska göra det om man stöter på en monsterskivling, vända sig om och avlägsna sig hastigt utan att springa och utan att vända sig om och titta efter den. Då brukar man klara sig bra. Jag tror att det här är en hane, dom brukar morra för att hävda revir. Honor med ungar är värre, dom kan vara riktigt farliga. Några ungar, svamplingar som dom kallas, såg jag tack och lov inte till. Hade jag sett svamplingar hade jag aldrig vågat mej fram för att fota.

2 kommentarer:

Pysseliten sa...

Vad är det på bilden i din avtar? Det ser ut som en blandning mellan ett hajgap och en raklöddrad haka, upp-och-ner a la Humle och Dumle.

Pysseliten sa...

Ah, då var jag inte så långt från sanningen då! En alienatis, minsann!