tisdag 24 mars 2009

På't igen

Jag har inte haft energi till att uppdatera min blogg på länge. Inte för att jag har skrivkramp, det är ju i första hand en blogg för att jag ska kunna få utlopp för min exhibitionistiska (det ordet står alldeles före exhustru i SAOL) ådra när det gäller bilder. Utan för att blogger ger mej huvudvärk, aggresioner och mjäll. Ok, det var orättvist, jag har inte mjäll. I alla fall inte på grund av blogger. Men jag tycker att blogger har ett jobbigt och ickeintuitivt gränssnitt som gör mej galen. Dessutom slutar den helt att funka ibland. Jag vet att den är gratis och att gratis ska vara gott, men i detta fall så är gratis även jobbigt. Nu gör jag ett nytt försök och så får vi se hur långt energin räcker denna gång.

Nu till det som gjort att energin kommit tillbaka. Bilder. Jag såg en annons på blocket igår där en person ville sälja en klocka. Ett äldre armbandsur. Bortsätt från att texten var så förvirrande att jag aldrig skulle drömma om att köpa något från den personen, så var bilden på klockan så usel att det inte ens med säkerhet går att se vilken färg den har. Än mindre se vilken märke och modell det är. Och fullständigt uteslutet att se vilken skick den är i. Så jag tänkte att det där borde jag kunna göra bättre. Sagt och gjort, fram med kamera, stativ, blixt, hemmagjord softbox och hemmagjord reflektor och en bit av ett svart papper. Detta blev resultatet:






Nå, kan dessa bilder sälja min klocka? (fast den är inte till salu.)
När jag ändå hade allt framme så fick både kvällens mat och några stackars tulpisar agera modeller.



Som bonus, om man nu fortfarade får dela ut bonusar (det får man nog, det är inga högavlönade direktörer som läser min blogg), en bild på Pysseliten i fjällsemestermundering. Ja, den tröjan används enbart på fjällsemestrar.

5 kommentarer:

ljudjohanna sa...

Riktigt bra bilder på klockan. Fattas bara annat när du höll på så länge... Eller ställde du om klockan efter varje foto? Vill gärna se fler bilder från fjällen men det kan vi ju ta lite mer privat! Må gott.
/Svavlis

Pysselitens karlslok sa...

Jag lagade ju mat under tiden ju, fick springa emellan och ändra position på klockan eller vinkel på blixt och reflektor, klart att det tar tid då.

Om du har en gmailadress så kan jag adda dej till vårt lösenordsskyddade webbalbum. Du kan maila till min gmail.

Pysseliten sa...

Jag vill köpa pytten!!

Pysselitens karlslok sa...

Tå Pytteliten vill köpa pytten... tänk om den inte är till talu.

Josefina sa...

Snygg klocka och snygga foton på klockan! Pyttipannan ser klassiskt god ut. :P